Contact via

Veelgestelde vragen 'Huur je Apparatuur'

Wie kan er huren?
Indien je een account hebt op Kamernet.nl kun je, ook als non-student, apparaten huren.

Hoe kunnen mijn huisgenoten en ik het makkelijkst bestellen?
Jullie kunnen in twee simpele stappen bestellen. Maak eerst een keuze uit het assortiment. Vul dan het bestelformulier in en verzend je aanvraag. Je wordt dan binnen een werkdag teruggebeld door onze fulfillment partner om de aanvraag af te ronden en een leveringsafspraak te maken. Vind je niet wat je zoekt? Bel gerust even naar de klantenservice van onze fulfillment partner (088 712 9010) om je specifieke wensen te bespreken. 

Kan ik meerdere apparaten huren?
Ja, je kan (als particulier) maximaal twee apparaten huren. Huur je nu één apparaat en wil je er in de toekomst een apparaat bij huren? Bestel dan gewoon een nieuw apparaat via de website. Ook het volgende apparaat wordt gratis bezorgd en geïnstalleerd. Huur je de apparaten zakelijk? Dan is het mogelijk om meer dan 2 apparaten tegelijk te huren. Neem voor een persoonlijk aanbod contact op met de klantenservice van onze fulfillment partner (088 712 9010).

Word ik BKR getoetst? 
Nee. Onze fulfillment partner verleent geen krediet dus maken zij geen gebruik van het Bureau Krediet Registratie. Je wordt dus ook niet bij BKR geregistreerd. Jouw aanvraag wordt door onze fulfillment partner zorgvuldig gecontroleerd. Om de financiële risico's te beperken wordt  –  als onderdeel van het acceptatieproces - een kredietwaardigheidstoets bij Focum gedaan. Ook kijken zij of je niet in de financiële problemen komt als je een verhuurovereenkomst afsluit met onze fulfillment partner. Huur je eenmaal bij onze fulfilment partner, maar blijkt dat je het maandelijkse bedrag toch niet makkelijk kunt betalen? Dan zoeken zij samen met jou naar een oplossing. 

Wanneer kan ik niet huren?
  • Als je op een van de Waddeneilanden of in het buitenland gevestigd bent;
  • Als je geen vast woonadres hebt;
  • Als je onder curatele of bewind staat, tenzij de bewindvoerder schriftelijk toestemming geeft. 
  • Indien je niet door de credit check komt.
Met wie ga ik een huurovereenkomst aan?
Als je gaat huren ontvang je een overeenkomst. Dit is tevens je garantiebewijs. Deze huurovereenkomst wordt door onze fulfillment en service partner Elbuco Finance B.V. uitgevoerd. Zij bieden dan ook de overeenkomst ter ondertekening aan bij aflevering van de apparatuur. Elbuco is verantwoordelijk voor de gehele overeenkomst. Elbuco B.V. zorgt dan ook voor de bezorging, installatie en service. 

Voor welke termijn kun je huren?
Je hebt de keuze uit verschillende huurtermijnen. Natuurlijk geldt: hoe langer je huurt, hoe lager het maandbedrag per apparaat wordt. Je kan er voor kiezen om 3 of 5 jaar te huren. 

Worden er installatiekosten gerekend? 
Nee, onze fulfillment partner rekent geen installatiekosten. Zij komen gratis je apparaat bezorgen en installeren. Ook als je op de 2de, 3de of 4de verdieping woont. 

Moet ik ook borg betalen?
Nee, je hoeft geen borg te betalen.

Moet ik de gehuurde apparaten zelf aansluiten?
Nee, dat doet onze fulfillment partner voor je. Zij bezorgen het apparaat bij je thuis en installeren het deskundig. Ook krijg je een korte uitleg, zodat je meteen weet hoe het apparaat werkt.

Wanneer kan ik de klantenservice van onze fulfillment partner bereiken?
De klantenservice is op maandag tot en met donderdag bereikbaar van 8.30 uur tot 20.00 uur, op vrijdag tot 18.00 uur en in het weekend van 13.00 uur tot 17.00 uur. Je kan de klantenservice bereiken via 088 712 9010.

Welke papieren heb ik nodig voor de aanvraag?
• Een geldig legitimatiebewijs.
• Jouw bankpas.
 
Ik ga verhuizen, wat nu?
Laat dit tijdig weten via de klantenservice (088 712 9010), dan regelen zij alles netjes en kunnen ze zelfs komen helpen met het verhuizen van de gehuurde apparaten.

De hoofdhuurder gaat weg. En nu?
Je kunt een abonnement op elk moment over laten zetten op een andere naam. De nieuwe hoofdhuurder zal dan tenminste nog het resterende deel van de minimale termijn moeten huren. 

Wat als het gehuurde apparaat stuk gaat?
Neem contact op met onze fulfillment partner via de website of bel naar hun klantenservice (088 712 9010). De volgende werkdag proberen zij al bij je langs te komen om het probleem te verhelpen. Mocht direct repareren niet lukken, dan plaatsen zij indien mogelijk een vervangend apparaat.

Kan ik mijn bestaande abonnement laten overnemen door een medebewoner?
Ben je hoofdhuurder, ga je verhuizen en huren jullie gezamenlijk een apparaat? Geen enkel probleem! Je kunt een abonnement op elk moment over laten zetten op een andere naam. De nieuwe hoofdhuurder zal dan tenminste nog het resterende deel van de minimale termijn moeten huren. Er zijn geen kosten verbonden aan het overnemen van een contract.

Ik heb een klacht. Wat kan ik doen?
Onze fulfillment partner  staat je graag te woord, ook als je klachten hebt. Daarom vragen we je vriendelijk om je klacht via hun klantenservice (088 712 9010) te melden. Na ontvangst van de klacht ontvang je een bevestiging. Zij zullen de klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden. Mochten we meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen. 

Wat moet ik doen aan het einde van de huurperiode?
Aan het einde van de huurperiode heb je verschillende opties:
  1. Je blijft huren bij onze fulfilment partner (via Kamernet!) voor een laag bedrag per maand;
  2. Je ruilt de oude apparatuur in voor een nieuwer model;
  3. Je beëindigt de huurovereenkomst en onze fulfilment partner komt het apparaat bij je ophalen.
Let op! Als je de huurovereenkomst wilt beëindigen, dan moet je dit uiterlijk een maand voor het einde van de overeenkomst schriftelijk doorgeven. Na de overeengekomen looptijd heb je een opzegtermijn van 1 maand. 

Mijn vraag staat er niet bij.
Heb je een vraag die hier niet is vermeld, stel je vraag dan aan de klantenservice van onze fulfillment partner via 088 712 9010.