Contact via

Wat kan ik doen tegen oplichters?

Wat kan ik doen tegen scammers? 
Het kan soms voorkomen dat echte, oprechte verhuurders vooraf om borg vragen of het contact ergens anders wilt voortzetten. Het gaat dan vaak om een combinatie van de bovenstaande kenmerken. Handel daarom altijd met de onderstaande tips in gedachte:

  • Laat je gezonde verstand spreken: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo
     
  • Wees alert met verhuurders uit het buitenland en gebruik geen (anonieme) betaalmethoden als Western Union, Airbnb, MoneyGram of Homeaway
     
  • Geef nooit op voorhand een kopie van je identiteitsbewijs – hier kan misbruik van worden gemaakt
     
  • Stel altijd een huurovereenkomst op en betaal nooit zonder dat deze is ondertekend

  • Een Skype gesprek biedt geen zekerheid 

  • Heb jij twijfels? Maak altijd een misbruik melding op de website of per e-mail


Op Kamernet kun je op drie plaatsen een misbruik melding doen, bij advertenties, bij profielen en bij conversaties. Je kan uiteraard ook een melding maken via 

WhatsApp, Facebook Messenger of Mail Iedere melding van misbruik wordt geregistreerd en direct gecontroleerd door Kamernet. Zo zien wij ook meteen of er al meerdere meldingen zijn gedaan en welke actie daarop is ondernomen.
Wanneer er inderdaad sprake is van misbruik wordt de advertentie en/of de misbruiker direct verwijderd van Kamernet.nl. Tevens worden de gegevens van de misbruiker geregistreerd zodat hij of zij zich niet opnieuw kan registreren met die gegevens. We passen de naam aan naar 'BLOCKED USER' om aan te geven dat het om een geblokkeerd account gaat. Verder is het afhankelijk van de situatie welke acties er nog meer worden ondernomen door Kamernet.

Hier kan je lezen wat Kamernet tegen scammers doet.

Hier kan je lezen hoe je een misbruik kan melden over een gebruiker of advertentie.